
15. Život na pevnine
Tiež dýchajú!
2. marec 2023 - 19:53Do pôdy sa z cigarety dostávajú mikroplasty a časti nikotínu. Rastliny to cítia a ubližuje im to.

Zo starého mladý
O kúpeľný areál v Lučivnej sa starajú ľudia, aby bol pre hostí príťažlivý, ale aj bezpečný. No nie iba ľudia sa starajú o prírodu. Príroda sa vie o seba postarať sama. Často práve na miestach, kde by sme to nepredpokladali, lebo do nej ľudia zasahujú - ako aj keď zoťali tento smrek. Sama príroda prekvapila - tento smrek dal život mladému smrečku... a ochraňuje ho, ako každý otec svoje dieťa.

Príroda má obnovovaciu schopnosť. Vypílili starý strom, on ešte z posledných síl vlial život a múdrosť mladému. Ako aj rodičia.
Žiaci vedia, čo kam patrí. Ukázali to vo vyše sto príspevkoch
Otvorená reportérska výzva Vieme, čo kam patrí je na konci. Za uplnyulých päť týždňov sa venovalo jedenásť tímov témam ako plastové obaly od jedla, recyklácia zubných kefiek, ale aj zero waste životný štýl.
Zisťovali sme pôvod potravín
Zamysleli ste sa už niekedy nad tým, odkiaľ pochádzajú potraviny, ktoré bežne kupujete? My áno.
S Mladými reportérmi sme sledovali pôvod potravín v obchodných reťazcoch LIDL a COOP JEDNOTA. Zisťovali sme pre vás, odkiaľ pochádzajú zemiaky, paradajky, cibuľa, cuketa, šunka, bravčové a kuracie mäso. Naše zistenia nás veľa krát prekvapili.
Kuracie mäso z COOP JEDNOTY pochádza zo Slovenska, zatiaľ čo kuracie mäso z obchodného reťazca LIDL pochádza zo Slovenska aj Poľska. Bravčové mäso v obidvoch reťazcoch pochádza zo Slovenska.
Vieme, čo kam patrí. Zapoj sa do otvorenej výzvy pre školské tímy
V našej otvorenej výzve, do ktorej pozývame všetky základné a stredné školy, sa pozrieme na problematické druhy odpadu.
Živý popolník
Môžme si položiť otázku, prečo si fajčením ničíme zdravie, ale položme si inú otázku, prečo ničíme zdravie prírody?! Nechajme prírodu slobodne dýchať.

Vplyv vetrania na zdravie študentov
Počas zimných období dochádza v mnohých triedach v dôsledku nižších teplôt k nepravidelnejšiemu a obmedzenejšiemu vetraniu (študenti sediaci pri oknách majú častokrát problém s otvorenými oknami). ,,Ako sa dokáže zmeniť teplota a koľko oxidu uhličitého vydýcha 21 osôb v jednej učebni 6 m×9 m počas 45 minút?“ Je otázka na základe ktorej sme uskutočnili pozorovanie.
Ako prvé sme zisťovali, koľko CO2 vydýchne 20 žiakov a 1 učiteľ za 45 minút vyučovacej hodiny. Počas pozorovania sme zaznamenali vzostup oxidu uhličitého. Na začiatku hodiny bolo ppm(parts per million) v hodnote 982 a na konci 1828. Takéto vysoké hodnoty neprospievajú ľudskému telu.
Jesenná reportérska výzva: Izolovanie okien
21. október 2022 - 8:47V našej škole je problém s vykurovaním. Rozhodli sme sa, aby sme zaizolovali aspoň okná, keďže sú staré a prepúšťajú veľa tepla.
"Zistili sme že naša škola trpí syndrómom drevenych okien. A keďže sme si to našim pozorným okom všimli, rozhodli sme o menší únik teploty z miestnosti a zachovať ju pomocou plastových okien. Našli sme projekt EUTeens4green do ktorého sme sa zapojili. Chceli by sme tým vyriešiť spotrebu plynu v našich školských kotloch žiadosťou o nové okná, tie sme medzitým pomerali a cenovú ponuku pošleme do projektu," hovorí Ľuboš Breška, tajomník študentského parlamentu.





Jesenná reportérska výzva: Ako ušetriť energiu v školách?
Asi ničím nežije spoločenská diskusia v súčasnosti viac, než energetickou krízou. Preto sme sa rozhodli vyhlásiť jesennú reportérsku výzvu na tému: Ako ušetriť energie v našich školách?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- nasledujúca ›
- posledná »