4. Kvalitné vzdelanie

Dajme mu ešte šancu.

Počuli ste už o výživovom žľabe Rozuma? Vďaka nemu dokážete spotrebovať odpad zo záhrady a premeniť ho na výživu pre rastliny. Podporíte tak udržateľné pestovanie a šetríte aj prírodné zdroje.

 

Meno autora/autorov: 
Dávid Ambróz
Veková skupina: 
15-18
Vek autora/autorov: 
17
Škola: 
Spojená škola internátna, Námestovo

Modli sa a pracuj

Na hodine náboženstva sa riadime heslom. „Modli sa a pracuj“ . Pomáhá nám v starostlivosti nielen pri starostlivosti o našu dušu, ale aj o prírodu a okolie.

Meno autora/autorov: 
Dávid Ambróz, Annamária Murínová
Veková skupina: 
15-18
Vek autora/autorov: 
17,17
Škola: 
Spojená škola internátna, Námestovo

Zo starého nové

Pri upratovaní v škole žiaci našli staré drevené a plastové rámiky, ktoré boli určené na vyhodenie. Drevené rámy s plastovou lištou nepatrili ani do plastu, ani do dreva – skončili by v komunálnom odpade, čo je pre životné prostredie najmenej priaznivé riešenie. Preto sa im žiaci rozhodli dať novú šancu a našli im ďalšie využitie.

Meno autora/autorov: 
Daniel Filo, Slávka Sivčáková
Veková skupina: 
19-25
Vek autora/autorov: 
17,22
Škola: 
Spojená škola internátna, Námestovo

Jesená reportérska výzva: Odpady v súvislostiach

Vložil/a admin dňa 07.10.2024

Čo si predstavíme zvyčajne pod pojmom odpad? Pravedepodobne obal od cukríkov, potravín či zvyšky jedla. Odpad však ide "za" to a často je aj neviditeľný. Pozvývame vás preskúmať odpad v širších súvislostiach v rámci jesennej reportérskej výzvy!

Lepšie bez obalu!

Jedálne na školách sa snažia o to, aby ich žiaci boli zdravší. Aj z tohto dôvodu žiaci niekoľkokrát za týždeň dostávajú k obedu aj škatuľkové mlieko či džús alebo extra porciu ovocia. Tá je však často zabalená v zbytočných plastových obaloch. Dalo by sa to však urobiť aj inak?

 

Meno autora/autorov: 
Michaela Mrišová, Ema Blahová
Veková skupina: 
11-14
Vek autora/autorov: 
11,12
Škola: 
Súkromná spojená škola v Novej Dubnici