identifikácia a popísanie problému

Analýza domáceho smetného koša (dištančné vzdelávanie)

Žiaci robia analýzu domácej produkcie odpadu. Aktivita sa realizuje v dvoch krokoch - počiatočný stav vs. stav po prijatí opatrení na minimalizáciu odpadu.

Aktivita 3 - Tipy pre lepšiu školu

Žiaci pracujú v tímoch a navrhujú tipy na zlepšenia rôznych stránok školy, so zohľadnením ochrany životného prostredia. V prípade vhodných podmienok môžu na výsledné prezentácie pozvať zástupcu vedenia školy.

Infožiadosť

Cvičenie - napísanie infožiadosti podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám č. 211/2000 Z. z. + práca s pracovným listom Infožiadosť áno alebo nie?

Ako znížiť množstvo odpadu?

Aktivita nadväzuje na video so Zuzanou Vakošovou alebo aktivitu 2.1. - Čo končí v smetnom koši našej triedy. Žiaci môžu prísť s vlastnými riešeniami, ako redukovať množstvo odpadu. Svoje návrhy následne porovnajú a priradia k pravidlám zero waste.

Čo končí v smetnom koši našej triedy?

Na konkrétnom príkade troch smetných košov zo školy žiaci vyhodnotia ich zloženie. Zamyslia sa nad množstvom odpadu a jednotlivými materiálmi, ktoré skončili v koši. Skúsia navrhnúť prvé riešenia, ako by žiaci / učitelia mohli znížiť množstvo vyprodukovaného odpadu. Ak má škola nádoby na triedený odpad (napr. na plast), daný materiál tam žiaci po skončení aktivity odnesú.

Zero Waste video so Zuzanou Vakošovou

Video je koncipované ako vstup do problematiky minimalizácie odpadu s cieľom ukázať, že každý z nás môže zmenou životného štýlu výrazne znížiť mnozžstvo produkovaného odpadu. Protagonistkou videa je zakladateľka Zero Waste Trenčín Zuzana Vakošová.

Klíma-friendly škola - participatívno-reportérska aktivita

Na záver vzdelávania o klimatickej zmene žiaci zrealizujú osvetové podujatie alebo iniciujú zavedenie systémového opatrenia pre klíma-friendly školu. Pojem „škola priateľská k podnebiu“ vznikol a je propagovaný v rámci Programu OSN pre trvalo udržateľný rozvoj.

Subscribe to RSS - identifikácia a popísanie problému