navrhovanie riešenia problémov

Druhá šanca pre oblečenie - participatívno-reportérska aktivita

Žiaci majú za úlohu zistiť možnosti, kam môžu ľudia posunúť nenosené, no stále zachovalé oblečenie. Urobia prieskum a svoje zistenia umiestnia na sociálne siete ako blogové príspevky, či posty na Instagram a Facebook. Pri spracovaní prieskumu postupujú podľa metodiky programu YRE 4 krokov:

  1. prieskum terénu
  2. konzultácie s odborníkmi / hľadanie riešenia
  3. vytvorenie reportáže
  4. šírenie príspevku - web školy, regionálne médiá, sociálne siete

Aktivita 3 - Tipy pre lepšiu školu

Žiaci pracujú v tímoch a navrhujú tipy na zlepšenia rôznych stránok školy, so zohľadnením ochrany životného prostredia. V prípade vhodných podmienok môžu na výsledné prezentácie pozvať zástupcu vedenia školy.

Aktivita 6 - Občianske zdravie našej obce / mesta. Ako by sa nám tu mohlo žiť lepšie?

Aktívita stavia na prieskume, ktorý žiaci formou domácej úlohy uskutočnia vo svojej obci/meste v oblasti zapájania občanov. V škole prezentujú svoje zistenia a zamýšľajú sa, čo treba zmeniť, aby sa ich obec či mesto stala/o v roku 2050 miestom, kde sa dobre žije.

O všímavosti

Aktivita na jednu vyučovaciu hodinu s využitím PowerPoint prezentácie, výkladu a vstupného testíku.

Ako znížiť množstvo odpadu?

Aktivita nadväzuje na video so Zuzanou Vakošovou alebo aktivitu 2.1. - Čo končí v smetnom koši našej triedy. Žiaci môžu prísť s vlastnými riešeniami, ako redukovať množstvo odpadu. Svoje návrhy následne porovnajú a priradia k pravidlám zero waste.

Čo končí v smetnom koši našej triedy?

Na konkrétnom príkade troch smetných košov zo školy žiaci vyhodnotia ich zloženie. Zamyslia sa nad množstvom odpadu a jednotlivými materiálmi, ktoré skončili v koši. Skúsia navrhnúť prvé riešenia, ako by žiaci / učitelia mohli znížiť množstvo vyprodukovaného odpadu. Ak má škola nádoby na triedený odpad (napr. na plast), daný materiál tam žiaci po skončení aktivity odnesú.

Zníženie produkcie CO2 - dokážeme doma znížiť o polovicu?

Žiaci si spočítajú, akú úsporu v produkcii skleníkových plynov by mohli dosiahnuť za rok ako rodina. Svoju uhlíkovú stopu si môžu spočítať doma alebo na hodine s použitím mobilnej aplikácie CO2 kalkulačka.

Subscribe to RSS - navrhovanie riešenia problémov