Manuál21 /dištančné vzdelávanie/domáca úloha
dištančné vzdelávanie/domáca úloha
Žiaci robia analýzu domácej produkcie odpadu. Aktivita sa realizuje v dvoch krokoch - počiatočný stav vs. stav po prijatí opatrení na minimalizáciu odpadu.
Žiaci majú za úlohu zistiť možnosti, kam môžu ľudia posunúť nenosené, no stále zachovalé oblečenie. Urobia prieskum a svoje zistenia umiestnia na sociálne siete ako blogové príspevky, či posty na Instagram a Facebook. Pri spracovaní prieskumu postupujú podľa metodiky programu YRE 4 krokov:
- prieskum terénu
- konzultácie s odborníkmi / hľadanie riešenia
- vytvorenie reportáže
- šírenie príspevku - web školy, regionálne médiá, sociálne siete
Žiaci si spočítajú, akú úsporu v produkcii skleníkových plynov by mohli dosiahnuť za rok ako rodina. Svoju uhlíkovú stopu si môžu spočítať doma alebo na hodine s použitím mobilnej aplikácie CO2 kalkulačka.