diskusia/diskusná aktivita
Žiaci pracujú v tímoch a navrhujú tipy na zlepšenia rôznych stránok školy, so zohľadnením ochrany životného prostredia. V prípade vhodných podmienok môžu na výsledné prezentácie pozvať zástupcu vedenia školy.
Aktívita stavia na prieskume, ktorý žiaci formou domácej úlohy uskutočnia vo svojej obci/meste v oblasti zapájania občanov. V škole prezentujú svoje zistenia a zamýšľajú sa, čo treba zmeniť, aby sa ich obec či mesto stala/o v roku 2050 miestom, kde sa dobre žije.
Video je koncipované ako vstup do problematiky občianskej participácie s cieľom ukázať, že každý z nás sa môže zapájať do rozhodovacích procesov v obci/meste a chrániť životné prostredie. Protagonistom videa je environmentálny aktivista Richard Medal.
Video je koncipované ako vstup do problematiky všímavého občianstva s cieľom ukázať, že aj mladí ľudia môžu meniť komunity k lepšiemu. Protagonistami videa je trojica žiakov Zelenáči spod Znieva, ktorí v rámci projektu Roots and Shoots zrealizovali priechod pre chodcov v mieste materskej školy.
Triedna aktivita na 1 - 2 vyučovacie hodiny: rolová hra, inscenácia verejného prerokovania Zmien a doplnkov územného plánu fiktívneho mesta s úvodom do problematiky, zadaním jednotlivých rolí a so záverečnou diskusiou po ukončení samotnej hry.
Aktivita na jednu vyučovaciu hodinu s využitím PowerPoint prezentácie, výkladu a využitia súboru otázok k záverečnej diskusii a zopakovaniu termínov potrebných pre nasledujúce aktivity.
Video je koncipované ako vstup do problematiky územného plánovania s cieľom ukázať, že každý z nás by mal mať základné zručnosti o procese územného plánovania a vedieť, ako môže byť jeho súčasťou. Protagonistkou videa je environmentálna aktivistka z o.z. Slatinka Martina Paulíková.
Aktivita nadväzuje na video so Zuzanou Vakošovou alebo aktivitu 2.1. - Čo končí v smetnom koši našej triedy. Žiaci môžu prísť s vlastnými riešeniami, ako redukovať množstvo odpadu. Svoje návrhy následne porovnajú a priradia k pravidlám zero waste.
Na konkrétnom príkade troch smetných košov zo školy žiaci vyhodnotia ich zloženie. Zamyslia sa nad množstvom odpadu a jednotlivými materiálmi, ktoré skončili v koši. Skúsia navrhnúť prvé riešenia, ako by žiaci / učitelia mohli znížiť množstvo vyprodukovaného odpadu. Ak má škola nádoby na triedený odpad (napr. na plast), daný materiál tam žiaci po skončení aktivity odnesú.