Analýza domáceho smetného koša (dištančné vzdelávanie)
Žiaci robia analýzu domácej produkcie odpadu. Aktivita sa realizuje v dvoch krokoch - počiatočný stav vs. stav po prijatí opatrení na minimalizáciu odpadu.
Na realizáciu výzvy majú žiaci minimálne tri týždne. Aktivita sa realizuje v dvoch krokoch. Medzi prvým a druhým krokom žiak vyplní prvú časť online pracovného listu a na záver aktivity spracuje článok a aj s fotografiou /fotografiami ho nahrá na web Mladých reportérov prostredníctvom online formulára.
viď aktivita 2.1.
žiak môže úlohu začať realizovať v bode, kedy sa v domácnosti nazberá plný smetný kôš
3 týždne
Prvým krokom je :
- roztriedenie domáceho odpadového koša tesne pred jeho vysypaním do smetiaka
- získanie fotografie
- analýza domáceho odpadového hospodárstva formou zodpovedania otázok
- prečítanie si rozhovoru s odpadovým špecialistom
- a naplánovanie minimálne dvoch zmien.
Fotografiu a svoje zistenia (úlohy 1 – 4) nahrá žiak do online pracovného listu a pošle pedagógovi mailom (kliknutím na tlačítko odoslať).
V druhom kroku (úloha 5) žiaci realizujú naplánované zmeny.
Po dvoch týždňoch od ich zavedenia je ich úlohou napísať krátky článok, v ktorom zhrnú závery celého projektu – od analýzy odpadu, cez inšpiráciu od odpadového špecialistu až po zavedenie zmien a popísanie získaných skúseností, resp. výsledkov.
Pre vloženie článku žiaci využijú online formulár na stránke.
Tipy od učiteľov
-
Popis vyučovacej hodiny:žiaci premietnú percentuálne pomery druhov odpadu do rôznych grafovTéma vyučovacej hodiny:percentáPredmety:informatika
-
Tipy na rozšírenie, modifikáciu:Podľa popisu realizácie aktivity žiaci zistia množstvá vyprodukovaného odpadu a roztriedia ho na jednotlivé druhy. Táto aktivita sa dá využiť opäť vo viacerých témach matematiky. Ja som vybrala "Pomer", kedy žiaci podľa množstva (hmotnosti) určia pomer jednotlivých druhov odpadu v koši a "Percentá", kedy žiaci vypočítajú akú percentuálnu časť odpadu tvoria jednotlivé druhy odpadu. Tieto dve témy sa dajú spojiť, keďže sa preberajú v jednom ročníku a v náväznosti jedna po druhej.Téma vyučovacej hodiny:pomer, percentá (7. ročník ZŠ, 1.ročník gymnázia)Predmety:matematikaMichaela Zenková
Gymnázium M. R. Štefánika, Nové Mesto nad Váhom