Manuál21 /oslovenie respondenta/úradu/organizácie
oslovenie respondenta/úradu/organizácie
Žiaci majú za úlohu zistiť možnosti, kam môžu ľudia posunúť nenosené, no stále zachovalé oblečenie. Urobia prieskum a svoje zistenia umiestnia na sociálne siete ako blogové príspevky, či posty na Instagram a Facebook. Pri spracovaní prieskumu postupujú podľa metodiky programu YRE 4 krokov:
- prieskum terénu
- konzultácie s odborníkmi / hľadanie riešenia
- vytvorenie reportáže
- šírenie príspevku - web školy, regionálne médiá, sociálne siete
Zber materiálu, "surovín", tvorba článkov/príspevkov, vydanie a vystavenie triednych novín.
Záverečná aktivita ponúka priestor na rozvoj komunikatívnych a mediálnych zručností. Žiaci v tímoch spracovávajú video-medailón osobnosti (prípadne článok) v obci/meste, vďaka ktorým je život pestrejší a ľudia o sebe vedia.
Aktívita stavia na prieskume, ktorý žiaci formou domácej úlohy uskutočnia vo svojej obci/meste v oblasti zapájania občanov. V škole prezentujú svoje zistenia a zamýšľajú sa, čo treba zmeniť, aby sa ich obec či mesto stala/o v roku 2050 miestom, kde sa dobre žije.
Cvičenie - napísanie infožiadosti podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám č. 211/2000 Z. z. + práca s pracovným listom Infožiadosť áno alebo nie?
Cvičenie všímavosti - identifikácia problému v obci, sformulovanie podnetu, jeho zaslanie na obecný/mestský úrad a dosledovanie, či sa podnetom niekto zaoberal a s akým výsledkom. Vytvorenie reportáže o príbehu podnetu a nahranie do online formulára.