oslovenie respondenta/úradu/organizácie

Druhá šanca pre oblečenie - participatívno-reportérska aktivita

Žiaci majú za úlohu zistiť možnosti, kam môžu ľudia posunúť nenosené, no stále zachovalé oblečenie. Urobia prieskum a svoje zistenia umiestnia na sociálne siete ako blogové príspevky, či posty na Instagram a Facebook. Pri spracovaní prieskumu postupujú podľa metodiky programu YRE 4 krokov:

  1. prieskum terénu
  2. konzultácie s odborníkmi / hľadanie riešenia
  3. vytvorenie reportáže
  4. šírenie príspevku - web školy, regionálne médiá, sociálne siete

Noviny všímavých občanov

Zber materiálu, "surovín", tvorba článkov/príspevkov, vydanie a vystavenie triednych novín.

Medailón miestneho lídra - participatívno - reportérska aktivita

Záverečná aktivita ponúka priestor na rozvoj komunikatívnych a mediálnych zručností. Žiaci v tímoch spracovávajú video-medailón osobnosti (prípadne článok) v obci/meste, vďaka ktorým je život pestrejší a ľudia o sebe vedia.

Aktivita 6 - Občianske zdravie našej obce / mesta. Ako by sa nám tu mohlo žiť lepšie?

Aktívita stavia na prieskume, ktorý žiaci formou domácej úlohy uskutočnia vo svojej obci/meste v oblasti zapájania občanov. V škole prezentujú svoje zistenia a zamýšľajú sa, čo treba zmeniť, aby sa ich obec či mesto stala/o v roku 2050 miestom, kde sa dobre žije.

Infožiadosť

Cvičenie - napísanie infožiadosti podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám č. 211/2000 Z. z. + práca s pracovným listom Infožiadosť áno alebo nie?

Odkaz pre starostu

Cvičenie všímavosti - identifikácia problému v obci, sformulovanie podnetu, jeho zaslanie na obecný/mestský úrad a dosledovanie, či sa podnetom niekto zaoberal a s akým výsledkom. Vytvorenie reportáže o príbehu podnetu a nahranie do online formulára.

Subscribe to RSS - oslovenie respondenta/úradu/organizácie