žurnalistické zručnosti

Analýza domáceho smetného koša (dištančné vzdelávanie)

Žiaci robia analýzu domácej produkcie odpadu. Aktivita sa realizuje v dvoch krokoch - počiatočný stav vs. stav po prijatí opatrení na minimalizáciu odpadu.

Druhá šanca pre oblečenie - participatívno-reportérska aktivita

Žiaci majú za úlohu zistiť možnosti, kam môžu ľudia posunúť nenosené, no stále zachovalé oblečenie. Urobia prieskum a svoje zistenia umiestnia na sociálne siete ako blogové príspevky, či posty na Instagram a Facebook. Pri spracovaní prieskumu postupujú podľa metodiky programu YRE 4 krokov:

  1. prieskum terénu
  2. konzultácie s odborníkmi / hľadanie riešenia
  3. vytvorenie reportáže
  4. šírenie príspevku - web školy, regionálne médiá, sociálne siete

Pocitová mapa - participatívno-reportérska aktivita

Zapájanie verejnosti do tvorby verejných priestorov, postavené na iniciatíve Pocitová mapa, s terénnou aktivitou - mapovaním pocitov v mieste bydliska žiakov (anketa) a spracovaním reportážneho článku.

Noviny všímavých občanov

Zber materiálu, "surovín", tvorba článkov/príspevkov, vydanie a vystavenie triednych novín.

Medailón miestneho lídra - participatívno - reportérska aktivita

Záverečná aktivita ponúka priestor na rozvoj komunikatívnych a mediálnych zručností. Žiaci v tímoch spracovávajú video-medailón osobnosti (prípadne článok) v obci/meste, vďaka ktorým je život pestrejší a ľudia o sebe vedia.

Aktivita 4 - Ako pomáhajú Mladí reportéri - online quest

Žiaci si prezerajú rôzne videá s tvorbou alebo vystúpeniami Mladých reportérov a tak zisťujú, že ich vrstovníci sú aktívni vo svojich komunitách, kde sa snažia riešiť malé problémy životného prostredia alebo na ne upozorniť.

Odkaz pre starostu

Cvičenie všímavosti - identifikácia problému v obci, sformulovanie podnetu, jeho zaslanie na obecný/mestský úrad a dosledovanie, či sa podnetom niekto zaoberal a s akým výsledkom. Vytvorenie reportáže o príbehu podnetu a nahranie do online formulára.

Klíma-friendly škola - participatívno-reportérska aktivita

Na záver vzdelávania o klimatickej zmene žiaci zrealizujú osvetové podujatie alebo iniciujú zavedenie systémového opatrenia pre klíma-friendly školu. Pojem „škola priateľská k podnebiu“ vznikol a je propagovaný v rámci Programu OSN pre trvalo udržateľný rozvoj.

Subscribe to RSS - žurnalistické zručnosti