skupinová práca

Pocitová mapa - participatívno-reportérska aktivita

Zapájanie verejnosti do tvorby verejných priestorov, postavené na iniciatíve Pocitová mapa, s terénnou aktivitou - mapovaním pocitov v mieste bydliska žiakov (anketa) a spracovaním reportážneho článku.

Noviny všímavých občanov

Zber materiálu, "surovín", tvorba článkov/príspevkov, vydanie a vystavenie triednych novín.

Medailón miestneho lídra - participatívno - reportérska aktivita

Záverečná aktivita ponúka priestor na rozvoj komunikatívnych a mediálnych zručností. Žiaci v tímoch spracovávajú video-medailón osobnosti (prípadne článok) v obci/meste, vďaka ktorým je život pestrejší a ľudia o sebe vedia.

Aktivita 3 - Tipy pre lepšiu školu

Žiaci pracujú v tímoch a navrhujú tipy na zlepšenia rôznych stránok školy, so zohľadnením ochrany životného prostredia. V prípade vhodných podmienok môžu na výsledné prezentácie pozvať zástupcu vedenia školy.

Ekomapy a ekoporadne

Ekomapy a ekoporadne sú studnicou informácií pre všímavých a zvedavých občanov. Zoznámenie sa s možnosťou vyhľadávania a získavania odborných informácií na Internete, s upozornením aj na dezinformačné a konšpiračné médiá.

Podnet na zmenu územného plánu - cvičenie

Aktivita (možná aj ako zadanie dištančnej úlohy) - cvičenie na vypracovanie podnetu na zmenu územného plánu.

Mýty o živote bez odpadu

Úlohou žiakov je zaujať postoj, či je určité tvrdenie o zero waste živote pravda alebo nie a svoj postoj obhájiť argumentmi.

Klíma-friendly škola - participatívno-reportérska aktivita

Na záver vzdelávania o klimatickej zmene žiaci zrealizujú osvetové podujatie alebo iniciujú zavedenie systémového opatrenia pre klíma-friendly školu. Pojem „škola priateľská k podnebiu“ vznikol a je propagovaný v rámci Programu OSN pre trvalo udržateľný rozvoj.

Subscribe to RSS - skupinová práca