Analýza domáceho smetného koša (dištančné vzdelávanie)

Žiaci robia analýzu domácej produkcie odpadu. Aktivita sa realizuje v dvoch krokoch - počiatočný stav vs. stav po prijatí opatrení na minimalizáciu odpadu.

Popis aktivity: 

Na realizáciu výzvy majú žiaci minimálne tri týždne. Aktivita sa realizuje v dvoch krokoch. Medzi prvým a druhým krokom žiak vyplní prvú časť online pracovného listu a na záver aktivity spracuje článok a aj s fotografiou /fotografiami ho nahrá na web Mladých reportérov prostredníctvom online formulára.

Ciele: 

viď aktivita 2.1.

Príprava, pomôcky : 

žiak môže úlohu začať realizovať v bode, kedy sa v domácnosti nazberá plný smetný kôš

Trvanie aktivity: 

3 týždne

Popis aktivity v krokoch: 

Prvým krokom je :

  • roztriedenie domáceho odpadového koša tesne pred jeho vysypaním do smetiaka
  • získanie fotografie
  • analýza domáceho odpadového hospodárstva formou zodpovedania otázok
  • prečítanie si rozhovoru s odpadovým špecialistom
  • a naplánovanie minimálne dvoch zmien.

Fotografiu a svoje zistenia (úlohy 1 – 4) nahrá žiak do online pracovného listu a pošle pedagógovi mailom (kliknutím na tlačítko odoslať).

V druhom kroku (úloha 5) žiaci realizujú naplánované zmeny.

Po dvoch týždňoch od ich zavedenia je ich úlohou napísať krátky článok, v ktorom zhrnú závery celého projektu – od analýzy odpadu, cez inšpiráciu od odpadového špecialistu až po zavedenie zmien a popísanie získaných skúseností, resp. výsledkov.

Pre vloženie článku žiaci využijú online formulár na stránke.

Tipy od učiteľov

  • Popis vyučovacej hodiny:
    žiaci premietnú percentuálne pomery druhov odpadu do rôznych grafov
    Téma vyučovacej hodiny:
    percentá
    Predmety:
    informatika
  • Tipy na rozšírenie, modifikáciu:
    Podľa popisu realizácie aktivity žiaci zistia množstvá vyprodukovaného odpadu a roztriedia ho na jednotlivé druhy. Táto aktivita sa dá využiť opäť vo viacerých témach matematiky. Ja som vybrala "Pomer", kedy žiaci podľa množstva (hmotnosti) určia pomer jednotlivých druhov odpadu v koši a "Percentá", kedy žiaci vypočítajú akú percentuálnu časť odpadu tvoria jednotlivé druhy odpadu. Tieto dve témy sa dajú spojiť, keďže sa preberajú v jednom ročníku a v náväznosti jedna po druhej.
    Téma vyučovacej hodiny:
    pomer, percentá (7. ročník ZŠ, 1.ročník gymnázia)
    Predmety:
    matematika
    Michaela Zenková
    Gymnázium M. R. Štefánika, Nové Mesto nad Váhom